duminică, 15 ianuarie 2012

Pensionarul și jandarmul

Ieri am fost la protest. Am plecat de acasă cu un amic foarte agitat, are credea că va fi "revoluție". Am ajuns in Piața mare, iar acolo......vreo 50 de pensionari, vreo 20 de persoane pe la 40 de ani și vreo 10 de vârsta noastră. Ne-am plimbat în cerc, scandând din când în când ceva anti-Băsescu. Treaba a devenit interesantă când au intervenit jandarmii. În primă fază i-au înconjurat pensionarii si le-au explicat cum au murit oameni lângă ei la Revoluție pentru un ideal, și cum idealul acela a devenit hârtia de budă a guvernării. Peste vocile arțăgoase se auzea un jandarm: "Doamnă, eu la revoluție eram mic......"
Atunci când protestatarii, deja mai căte 100 au decis că vor să mărșăluiască pe Bulevard, jandarmii s-au luat frumos de mâini, pentru a face "cordon". Nu erau suficienți jandarmi pentru a cuprinde lățimea Bulevardului, așa că am trecut zămbind pe lăngă ei, în timp ce un nene voinic îi ținea ocupați: se hotarâse să treacă PRIN cordon. Culmea era că îi împingea de unul singur în spate. Iar noi treceam cu explicația zâmbită: "Nu suntem partid, nu suntem o asociație. Suntem doar niște oameni care se plimbă pe centru. Împreună. Cu bannere."

Nu înțeleg populația acestei țări. Am primit tone de mesaje legate de SMURD. Mi s-a acoperit wall-ul cu invitații de tip Causes. Au dat "Attending" la diverse evenimente și mitinguri, din câte îmi dau seama TOȚI cunoscuții  mei.
Iar în piață, nimeni.
Toată lumea se plânge de guvernare, toți au ceva de spus despre Băsescu, mi se împuie zilnic capul despre cât de rău o ducem.
Iar în piață, nimeni.
Păi în momentul ăsta am doar ceva de spus: Nu ai dreptul de a te plânge dacă tot ce faci e să stai acasă și să dai like. Nu ai dreptul de a te plânge dacă tot ce faci e să împui capul colegilor cu necazurile tale, dar nu te ridici să spui asta cu voce tare celor care sunt responsabili de asta. Nu ai dreptul de a te plânge dacă nu faci ceva ca să îți schimbi soarta. Taci. Pentru că tăcerea e de aur. Aurul proștilor.

Later Edit: cea mai buna poza ever: 



2 comentarii:

  1. E bine ca merg galeriile la protest cu borduri.
    Si mai vrei sa mearga cineva? Halal comportament.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vai de mine, dar cine a zis ceva de "borduri" ? Si cine a zis ca "e bine" ?

      Ștergere